Vi har sammanställt ett dokument som svarar på de vanligaste frågorna kring föreningen. Dokumentet uppdateras löpande.
Frågor och svar om Brf Brickbandet
Namnbyte: Meddela föreningen snarast efter köpet om det ska stå fler namn än köparens på postbox och namntavla. Föreningen byter namn på porttavlan, postboxen och lägenhetsdörren när du flyttar in. Meddela också telefonnummer för porttelefonen.
Nycklar: Samtliga nycklar ska överlämnas av säljaren till köparen. Det inbegriper samtliga Aptusnycklar till porten (minst 4 st) och 2 st nycklar till postboxen. Är källarkontoret försett med föreningens lås med huvud-nyckelfunktion ska låset lämnas kvar och 2 st nycklar lämnas till köparen. (Dessa källarkontor är skyltade.) Anmäl hur många Aptusnycklar du som köpare fått till porten. Anmäl också vilka namn och telefonnummer du vill ha till porttelefonen.
Tvättstugan: Säljaren ska återställa lösenordet till 62+det 3-siffriga lägenhetsnumret eller ge sitt lösenord till köparen så kan de ändra själva.
P-platser: Det går bra att ställa sig i p-platskö så snart man köpt. Ring eller e-posta föreningen.
Pantsättningsavgiften debiteras med 1% av basbeloppet per pantsättningstillfälle. Debiteras i efterskott tillsammans med månadsavgiften.
Andrahandsupplåtelse Föreningen tar ut en avgift för andrahandsupplåtelse. Den avgift som kan tas ut är 10% av PBB för ett helt år.
Här kan man läsa och ladda ner energideklarationerna för alla hus.
Dukvägen 24, 16873 Bromma
Boka tid via telefon
08-26 50 31
eller via mejl
Nabo felanmälan vardagar 07.00 – 16.00
010-288 00 26
felanmalan@nabo.se
Andra tider 010-288 00 26
TV & Bredband Telenor kundtjänst 020-222 222
Stockholms stadsnäts kundtjänst 08-5012 20 10
©