Analogt via Telenor: Kundtjänst: 0771-222 222
SVT1 Kanal 5 TV10
Telenor levererar sina tjänster via vårt kabelnätverk (koaxnät). Du kan också abonnera på ett digitalt utbud via Telenor.
I Stockholm stadsnäts bredbandtjänst levererar Sappa TV via bredbandsuttaget. Se deras utbud på https://www.sappa.se.
Felanmälan av själva TV-systemet sker till kansliet via e-post. Ange namn, lghnr, tfnnr och typ av fel. Fel åtgärdas tidigast nästkommande vardag.
Observera att om felet visar sig vara ett handhavandefel alt. fel på en TV-apparat får Telenor fakturera bostadsrättshavaren för detta. Brf Brickbandet har inte något serviceavtal avseende TV.
Sedan den 1/1 2020 har vi kollektivt bredband som levereras av Stockholms Stadsnät. Avtalet gäller i tre år.
Stockholms Stadsnät levererar 1000/1000 Mb/s men vi har bara kablar av kat.5 så vad vi kan tillgodogöra oss beror på er utrustning, vi bör komma upp i 100-500 Mb/s.
Felanmälan beträffande bredbandet sker till Stockholms Stadsnäts kundstjänst.
Stockholms stadsnät har en projektsida för Brf Brickbandet på adress
https://www.stockholmsstadsnat.se/projekt/brf-brickbandet/ öppningskoden BRICK2019.
Vi har haft Bahnhof som föreningens leverantör av internettjänster i 3 år. Avtalet gick ut i slutet av december 2019.
IP-telefonin fortsätter att funger som tidigare med det tillägget att det nu kostar nu 29 kronor i månaden att ha kvar IP-telefonin hos Bahnhof. Om man flyttar (porterar) sitt telefonnummer till Stockholms stadsnät så slipper man månadsvgiften men måste betala en överflyttningskostnad på 190 kronor och därtill köpa en ny telefonidosa för 795 kr
På sikt kommer vi också att tjäna pengar på bytet när vi får med oss våra samarbetsföreningar i en gemensam upphandling.
Galonvägen 40C, 16873 Bromma
Boka tid via telefon eller email
08-26 50 31
Jensen Drift & Underhåll vardagar 07.00 – 11.00, 12.00 – 16.00
08-560 502 19
Info@jensendrift.se
Andra tider kontakta Bravida 020- 2121 12
TV & Bredband Telenor kundtjänst 020-222 222
Stockholms stadsnäts kundtjänst 08-5012 20 10
©